„Arról volt szó, hogy nem lesz Big Brother 3, mert drága, és nincs rá pénz, erre megvették az Éden hotelt, amiről úgy tudom, hogy a BB3-mal azonos összegbe, kb. egymilliárd forintba kerül évadonként. Az nem drága?
Az Éden hotel nem annyira drága, mint a Big Brother. A BB3 egymilliárdnál is több lett volna, az Éden hotel pedig körülbelül a felébe fog kerülni. Fontos azonban tisztázni, hogy két külön projektről beszélünk. Az Éden hotelt nem azért vettük meg, mert nem lesz Big Brother 3. A BB3 indulását csupán elhalasztottuk, ami egyáltalán nem jelenti azt, hogy nem számolunk vele a jövőben. Programstratégiai szempontból is más- más eszközökről beszélünk, mindkettőre szükség lehet az adott helyzetben.
Az ilyen bevásárlás egyébként hogy történik? A TV2 keres magának formátumot, vagy a gyártók keresik meg a TV2-t?
Attól függ. Ha van egy olyan formátum, amiről látjuk, hogy jó és érdemes megvenni, egyértelmű a helyzet. Ha új formátumot keresünk, az természetesen egy hosszabb folyamat. Ilyenkor jön jól, hogy amellett, hogy ismerjük az elmúlt 10-20 év meghatározó műsorait, valamint járunk formátumvásárokra, továbbra is sok tapasztalatot cserélünk külföldi partnereinkkel, hiszen a korábbi tulajdonosunk, a Pro7Sat1 csoport továbbra is működteti ezt kollegiális hálózatot. Megosztjuk egymással az összes nagy európai tévés piac fejleményeit, hol mi ment jól vagy rosszul, és együtt értékeljük a legújabb formátumokat is. Én nagyon szeretek a friss merítésből válogatni, mert a műsorok is reflektálnak a közönség változó igényeire és a környezet, pl. a technika fejlődésére. Az Éden hotel egy régebbi műsortípus, de mindenki szereti, ahol vetítették, siker volt, legyen az Dánia, Olaszország vagy éppen Magyarország, ahol az első két évad nagyon szép számokat hozott. Amikor a kábelkonferencián bejelentettük, hihetetlen örömmel és érdeklődéssel fogadták. A kábeltévés cégek képviselői sorra jöttek oda, hogy de jó, mikor indul, alig várják, és a szakmán belül is nagyon pozitív volt a visszhang.